Podobně jako minulý rok jsme se rozhodli připravit soutěž v informatice, která bude sloužit jako motivace pro naše studenty. Uvědomili jsme si, že naši studenti rádi hrají počítačové hry, proto jsme spojili tuto zálibu s výukou programování, čímž vzniklo něco užitečného. Programování bývá tradičně jedna z nejobtížnějších disciplín na informatických školách a u nás tomu není jinak, ale my věříme že podobná soutěž může pomoct najít způsob, jak jít kupředu době.
Žáci měli za úkol vytvořit aplikaci, která bude spadat do jedné ze tří kategorií. Kategorie textových her, 2D her nebo 3D her. Další z podmínek bylo využít jeden z programovacích jazyků, se kterým se setkají i během výuky tzn. C#, Python, Java a nebo Unity. Zajímavost soutěže nespočívala pouze v programování efektivního kódu a algorytmu, ale žáci se museli poprvé zamyslet nad skutečně efektivním navrhnutím aplikace, která bude použitelná i pro běžného uživatele, který neumí programovat. Této tématice se mohli naši studenti věnovat během odpoledních dobrovolných kroužků. Důležité bylo se zamyslet a oprášit znalosti z hodin praktické výuky nad využitím grafických prvků a správnou volbou barev.
Vzniklé projekty nyní opravujeme a musíme už dopředu říct, že to byl velmi úspěšný ročník. Soutěž bude vyhodnocena nejpozději 7. února tak sledujte výsledky na našich sociálních sítích!